Het vergt heel wat creativiteit en lef om als non-endemic brand in de wereld van esports een succesvolle activatie neer te zetten. DHL heeft het echter voor elkaar gekregen om op een unieke manier aansluiting te vinden met de game Dota 2 en de kritische community.

Eerder dit jaar werd al bekend gemaakt dat DHL de officiële (logistieke) partner is geworden voor de ESL One competitie. Hiermee heeft ESL een non-endemic sponsor gevonden voor de ESL One series, welke één van de grootste competities in Dota 2 en Counter-Strike organiseert.  

De activatie van DHL van afgelopen week in Hamburg is één van de beste esports activaties tot op heden. Het laat zien wat activaties kunnen betekenen als je de kernboodschap van je brand laat aansluiten bij een spel en de community. Met voor DHL een zeer mooi resultaat.

Bij deze activatie speelde niet alleen de populaire Dota 2 Youtuber Jake “SirActionSlacks” Kanner een hoofdrol, maar ook de magazijnrobot van DHL genaamd de 'EffiBOT'. De EffiBOT is een volautomatische trolley die orderverzamelaars door het magazijn als een ware pakezel op de voet volgt en ‘het personeel daardoor het meest zware werk uit handen neemt’.

De Effibot lijkt daarmee erg op een bestaand onderdeel in Dota 2, namelijk de courier. De Courier in Dota 2 brengt spullen naar de teams (heroes) vanuit de ingame shop. Zo hoeven de spelers zelf niet helemaal naar de basis terug te gaan, die tijd kan beter besteed worden aan het vergaren van goud en experience.

"Dat kunnen wij ook met de EffiBOT!" heeft DHL moeten denken.  Er is dan ook een 3d EffiBOT ontworpen die in de magische wereld van Dota 2 de heroes voorziet van een healing potion!

DHL laat middels deze activatie niet alleen zien kennis te hebben van het spel, maar ook van de verschillende spelelementen. Dit wordt dan ook enorm gewaardeerd door de community

Zelfs met een humoristische toon weet DHL de kernwaarden 'efficientie' en 'kwalitiet van service' te onderstrepen. Tegelijkertijd laat DHL me de EffiBOT zien dat innovatie hoog in het vaandel staat.

Al met al een zeer geslaagde activatie!